Sevdigim laflar

"Ehli diller arasında aradım, kıldım talep. Her hüner makbul imiş, illa edep illa edep." Yunus Emre

"It is better to stay silent and let people think you are an idiot than to open your mouth and remove all doubt. " Abraham Lincoln

"It is the province of knowledge to speak, and it is the privilege of wisdom to listen." Oliver Wendell Holmes

14 Nisan 2008 Pazartesi

Home sweet home


Nihayet yeni evime tasindim... pardon evimize... zira o evde sadece ben degil mustakbel esim de ikamet ediyor olacak. Kapiya, buyuklerimden gordugum ve gun gelecek buyuyunce (!) ben de boyle yapacagim dedigim yaftayi asacagim "Betul-Selcuk Koksal". Kimilerine klise gelebilir ama ben "evlilik kurumuna (niye kurum denir bilmem)" inaniyor ve saygi duyuyorum. Sanirim ruhumda evlilik ile barisabilmisim, pek cok insanin yapamadiginin aksine... neyse konumuz evlilik degil (onu da yazacagim gunu gelince...)

Her yeni edinilen maddi seyler gibi "ev" de kokusuyla, dokusuyla ve alisilmamisligiyla icimde mutluluk uyandiriyor. Yeni edinilen pek cok sey gibi... Insanlarin yeni edindigi seyleri sevmesinin arkasinda yatan sey acaba ne? Freudist bir aciklamasi olabilir mi?

Yeni ev... yeni esyalar...yepyeni bir hayat.

Evin icinde bulundugu sitede tam 3.636 daire var, ya da diger bir degisle 3.636 aile, ortalama bir hesapla 14.544 hayat. Anadoludaki pek cok ilceden daha kalabalik bir site.

9 farkli kucuk siteden olusan toplam 34 blok, yani ortalama her bir binada 107 daire...

34 blogun insa edilebilmesi icin kac ton beton, cimento ve demir kullanildi, bu beton ve cimentonun uretilebilmesi icin kac dagda, kac ton dinamit patlatildi, kac kamyon kac sefer yaparak bu molozlari tasidi, bu kamyonlar kac ton mazot tuketti, bu mazotun uretilebilmesi icin kac ton ham petrol kullanildi, bu kadar petrolun olusabilmesi icin kac milyon yil, kac milyon metrekup fosil atiga ihtiyac duyuldu, bu kadar mazotun yakilmasindan kac milyon metrekup karbondioksit aciga cikti ve aciga cikan bu karbondioksitin sebep oldugu sera gazinin kuresel isinmaya etkisi ne oldu, kac isci kac milyon saat emek harcadi, sitenin yapildigi arazidan kac milyon ton toprak cikarildi, bu topraklarda yasayan kac milyar adet canli telef oldu, kac milyon metre kablo kullanildi, gece calismalari sirasinda kac milyon kilowatt saat elektrik harcandi, projenin hayat gecebilmesi icin kac milyar dolar harcandi (uzattigimin farkindayim) gibi gibi gibi... detaylari dusununce isin icinden iyice cikilmaz oluyor.

Tum bunlardan soyle bir sadete gelebilir miyiz?
- insanoglunun yapabileceklerinin siniri neredeyse yok
- dunyadaki hersey "akilli hayvan" insan icin

Yani insan yasamini daha iyi hale getirmek icin, kendi cikarlari icin ne kuresel isinmayi, ne dogal dengeyi, ne bortuyu, ne de bocegi soyledi ve iddia ettiginin aksine pek de umursamiyor.

Su itiraf ile bitirelim,
- sanirim (malesef) ben de pek umursamiyorum cunku mutluyum yeni bir evde oturdugum icin.

Bana bu luksu sagladigi icin yukarida detaylarini cok kisaca (gercekten kisaca yoksa liste daha cok uzayabilirdi) anlatmaya calistigim herseye tesekkur ediyorum.

3 yorum:

Mehmet Karal dedi ki...

hayirli olsun selcukum

DisaDonukAdam dedi ki...

Selcuk abi mutlu gunlerde oturursun umarim.. internette surf yaparken rastladim yazilarina, cok basarili, dolu yazilar olmus, tebrik ederim.

TALAT KÖKSAL dedi ki...

Aradan yaklaşık birbuçukyıl geçmiş İNŞALLAH aradığını bulmuşşundur.Belki klasik olacak ama geleceğininizin geçmişinizden daha güzel olmasnı diliyorum.